Na samotném vrcholu se udála velká změna – čtyři roky si totiž první pozici držel Google, ovšem teď byl nahrazen Applem. Hodnota značky Apple byla vyčíslena na 153,3 miliard dolarů, Google je aktuálně ceněn "pouze" na 111,5 miliard dolarů. Třetí místo patří IBM, páté Microsoftu. Do první pětice se mezi "počítačové" firmy vměstnal pouze McDonald’s na čtvrtém místě.
Ještě minulý rok byl Apple třetí za Googlem a IBM, už však pokořil Microsoft a hodnota značky stále průběžně rostla o chvalitebných 84 %. Největším meziročním skokanem je Facebook, který se minulý rok do první stovky překvapivě ještě nedostal. Polepšil si ale o 246 % a nyní je na 35. místě. Velmi vysoko, konkrétně o 141 % se vyhoupla také značka Baidu, která patří největšímu čínskému vyhledávači.
Žebříček nejcennějších značek na světě pro rok 2011:
-cena v miliardách
- Apple - $153,285
- Google - $111,498
- IBM - $100,849
- McDonald’s - $81,016
- Microsoft - $78,243
- Coca-Cola - $73,752
- at&t - $69,916
- Marlboro - $67,522
- China Mobile - $57,326
- GE - $50,318
K možnosti srovnání-loňské výsledky, tedy pro rok 2010:
-cena v miliardách
- Google - $114,260
- IBM - $86,383
- Apple - $83,153
- Microsoft - $76,344
- Coca Cola - $67,983
- McDonalds - $66,005
- Marlboro - $57,047
- China Mobile - $52,616
- General Electric - $45,054
- Vodafone - $44,404
Žádné komentáře:
Okomentovat